Jom Jadi Geng

11 February 2011

Trend Kasut Wanita 2011

Diramalkan tahun 2011 ini satu perubahan drastik akan berlaku dalam trend pemilihan kasut wanita. Fenomena fesyen dari tahun 2010 itu sendiri memberikan refleksi gaya kasut yang bakal menjadi pilihan di hati wanita untuk tahun 2011.

Antara reka bentuk yang diberi perhatian ialah kasut berbentuk platform. Kata peramal fesyen kasut, tahun 2011 memperlihatkan wanita mahu kelihatan bergaya dan tinggi lebih dari ketinggian asal mereka.

Pemilihan warna untuk tahun 2011 tidak terlalu jumud untuk warna hitam dan putih sahaja. Warna-warna terang, ceria dan segar dikatakan amat sesuai untuk 'mewarnai' tahun ini.

Memang isu alam sekitar seperti haiwan dan tumbuh-tumbuhan tidak akan lari dari perbincangan pihak berkuasa tahun ini, namun pereka fesyen kasut pasti tidak akan melepaskan peluang untuk meletakkan motif bunga, haiwan di atas rekaan kasut mereka.

Dari segi aksesorinya pula, sepasang kasut itu pasti tidak lengkap keadaannya jika tidak diindahkan dengan buckle, zip, labuci atau sebagainya.

Seperti yang boleh dilihat dengan jelas pada rekaan kasut terbaru Nine West dari koleksi musim panas/ luruh 2011 ini. Kesemuanya mencerminkan apa yang dikatakan seperti di awal rencana ini.

Pengenalan koleksi terbaru ini telah diadakan dalam suasana penuh santai di Delicious, Marc Residency, Jalan Pinang, Kuala Lumpur.

Nine West mula bertapak di persada fesyen antarabangsa pada tahun 1978. Jenama ini diambil dari nama kedai pertamanya yang terletak di nombor 9, West 57th Street di New York. Kini ia menjadi pilihan wanita di seluruh dunia. Bukan sekadar kasut, malah beg tangan dan aksesori.

Dipetik dari : www.utusan.com.my

No comments:

Post a Comment