Jom Jadi Geng

21 February 2011

Pejabat Lambang Profesional

Dekorasi pejabat yang betul mencerminkan tahap profesionalisme majikan dan pekerja. Suasana yang selesa dan menyamankan mempengaruhi mood pekerja serta orang yang datang ke pejabat untuk berurusan.Pejabat Jiwa Realiti Sdn. Bhd yang terletak di Merchant Square, Jalan Tropicana Selatan 1, Petaling Jaya, Selangor misalnya, mempunyai hiasan ringkas tetapi menenangkan.

Hiasan dalamannya tampak moden dan mesra alam melahirkan suasana santai dalam pejabat.

Selain mengetengahkan warna-warna semula jadi seperti coklat muda dan tua, koleksi perabot moden turut menjadi pilihan utama.

Pilihan hiasan ini menjadikan ruang pejabat yang bersaiz sederhana ini kelihatan selesa.

Ruang untuk beristirehat dan tempat pelanggan menunggu disusun ringkas dengan sofa dan kerusi moden.
Sebagai syarikat yang banyak berurusan dengan orang ramai, Jiwa Realiti telah memilih untuk mengaplikasikan konsep ringkas dan moden sebagai dekorasi pejabat.

Mungkin kebanyakan pejabat hari ini memilih nuansa warna cerah tetapi pejabat ini lebih selesa dengan warna yang tidak terlalu terang atau gelap.

Bagi membangkitkan suasana semula jadi, terdapat sedikit latar dan elemen warna coklat gelap pada latar dinding dan lantai. Sementara di beberapa ruang, syarikat ini menggunakan elemen oren atau jingga.

Ruang santai

Pandangan pertama tetamu yang melangkah ialah dekorasi di bahagian penyambut tetamu.

Justeru itu, syarikat ini memastikan ada tempat duduk untuk mereka menunggu sebelum berurusan dengan mereka. Susunan kerusi moden berwarna oren di ruangan ini ternyata menarik perhatian.

Melangkah ke bilik pejabat utama , sofa yang ringkas, empuk dan menarik dipilih untuk memberi keselesaan. Dalam pada itu, hiasan bingkai pada dinding pejabat memberi suasana yang berbeza dengan paparan sijil dan kejayaan semasa syarikat ini.

Tidak ketinggalan, pejabat ini turut menyediakan ruangan santai untuk pekerja berehat sambil makan atau minum. Ruang ini menggalakkan pekerja sentiasa berkomunikasi antara satu sama lain ketika waktu rehat. Ia sekali gus membolehkan mereka bertukar-tukar fikiran dan berkongsi pendapat dalam apa jua topik.

Cahaya

Penataan cahaya sebuah pejabat tidak kurang penting untuk memberikan cahaya kepada kerja.
Selain pemilihan lampu siling yang cerah tetapi tidak menyakitkan mata, terdapat juga lampu meja atau lampu sudut di ruang pejabat Realiti Jiwa.

Ia membantu merehatkan mata anda setelah seharian melihat dokumen yang boleh menyebabkan tekanan pada bahagian mata.

Model lampu stail moden menjadi pilihan agar nampak serasi dengan hiasan ruang yang ada.
Sebuah bilik mesyuarat dan dewan disediakan untuk urusan bersama pelanggan dan pekerja seperti mesyuarat dan taklimat.

Berbeza dengan ruang lain, mereka memilih warna terang pada perabot agar ruang ini tidak bosan.
Dalam pada itu, Jiwa Realiti menerusi Koperasi Jiwa Malaysia Bhd. (Kojiwa) memperkenalkan gedung maya Vpaycash.


Gedung maya Vpaycash merupakan enjin inovatif bersepadu nilai pertukaran pemasaran yang dapat memberi platform kepada usahawan terutamannya mereka berkecimpung dalam IKS dan perusahaan kecil sederhana (PKS).

Menggunakan strategi serampang tiga mata, ia memberi peluang kepada usahawan memasarkan produk dan perkhidmatan mereka secara global.

Dipetik dari : www.utusan.com.my

No comments:

Post a Comment