Jom Jadi Geng

11 March 2011

Shafa Reka Stail Hijab

Berhijab, kata Shafa, fesyennya tidak perlu rigid. Asalkan ada kreativiti, tudung yang lama juga bisa kelihatan menawan jika tahu menggayakan.

Minat terhadap dunia fesyen menjadikan gadis kacukan Pakistan-Melayu ini sentiasa kreatif dalam menampilkan busana muslimah yang menawan.

“Berhijab tidak bermaksud kita ketinggalan dari segi fesyen. Ada pelbagai teknik dan cara yang boleh digunakan untuk menampakkan si pemakai kelihatan sangat bergaya,” kata pemilik nama penuh, Nur Shafawati Abdul Manaff ini.

Mesra disapa sebagai Shafa, pelajar tahun akhir jurusan Komunikasi Massa Kolej Universiti Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIUC) mendapat idea dengan cara mencuba dan juga mendapatkan pandangan rakan-rakan dari negara Asia Barat.

Kata Shafa, kebanyakan mereka terlibat dalam bidang peragaan di sana tetapi masih tetap memakai hijab dan mematuhi syariat Islam dalam berpakaian.

Berbekalkan raut wajah menawan, tidak hairanlah gadis berusia 25 tahun itu juga melibatkan diri dalam bidang peragaan.

Shafa juga menanam cita-cita untuk menjadi Perunding Imej Muslimah terkenal, tambahan lagi kini dirinya sering dijemput pihak yang berminat untuk bercakap mengenai fesyen hijab.

“Shafa suka mencuba pemakaian hijab terkini. Nampak rumit, tapi sebenarnya tidak sukar kalau kita tahu caranya. Tidak salah untuk kelihatan cantik dan bergaya walaupun berhijab bukan? “Dengan gaya terkini juga membuatkan seseorang yang berhijab itu lebih berkeyakinan,” katanya sambil mengukir senyuman.

Dipetik dari : www.utusan.com.my

No comments:

Post a Comment