Jom Jadi Geng

10 January 2012

Busana tradisional menyerlah

Konsep busana tradisional semakin diminati. Keunikan rekaan terserlah dengan kombinasi corak yang unik dan menarik. Kini, pelbagai rekaan klasik atau tradisional boleh didapati daripada pelbagai fabrik, corak dan warna yang menarik.

Perincian yang indah dengan rekaan unggul menampilkan gaya kontemporari dan eksklusif kepada si pemakai.

Walaupun masih mengekalkan konsep baju kurung dan kebaya, hiasan manik-manik menyerlahkan keterampilan lebih-lebih lagi mereka yang mengekalkan konsep Muslimah.

Bagi anda yang berminat untuk tampil ayu dan menarik, koleksi busana Mutiara Fesyen yang boleh dibeli melalui bisnes online, http://mutiarafesyen.blogspot.com mungkin memenuhi cita rasa anda.

Konsep suai padan

Mutiara Fesyen menjual pelbagai jenis pakaian siap yang ditempah dan dijahit sendiri seperti baju kurung, baju kebaya, kurung moden, dress, dan lain-lain.

Namun yang menarik perhatian koleksi baju kurung dan kebaya yang masih mengekalkan elemen tradisional dan masih menjadi pilihan anak muda yang bertudung. Koleksi tersebut mendapat sentuhan sutera Korea, sutera India, sifon cetak, organza. Tidak ketinggalan, busana songket yang menggunakan kain organza dengan konsep suai padan.

Baju kurung tradisional yang bercorak yang dihiasi manik kelihatan sederhana. Ia sesuai digayakan ketika menghadiri rumah-rumah terbuka di samping majlis makan malam atau perkahwinan. Konsep yang sama turut diilhamkan untuk sentuhan baju kebaya moden berwarna polos.

Bagi yang inginkan kelainan, kebaya moden ini sesuai untuk wanita yang inginkan gaya elegan dan sopan.
Wanita yang inginkan gaya sederhana tetapi masih menitik beratkan kualiti kain, kebaya potongan asli dan pendek boleh dijadikan pilihan. Hanya menggunakan perincian sulaman yang ringkas, gaya wanita masih terserlah dengan padanan kain batik.

Bagi mereka yang berminat dengan koleksi ini, boleh menghubungi Fadziani di talian 017-2044313 atau e-mel mutiarafesyen@yahoo.com.

Dipetik dari : www.utusan.com.my

No comments:

Post a Comment