Jom Jadi Geng

05 March 2011

Gaya Retrospektif Makin Popular

Gaya lama diberi nafas baru. Konsep retro mewarnai koleksi Upfront yang baru menembusi pasaran tempatan. Bermula daripada potongan, warna, perincian hingga ke motif, koleksi terbaru itu berusaha mendekati nuansa retro.

Lebih menarik, pemilihan warna berunsurkan alam semula jadi menjadi elemen yang diberi keutamaan kali ini. Meskipun busana wanita gaya retrospektif itu masih mendapat sentuhan klasik, namun ia disesuaikan dengan trend pengguna masa kini.

Mungkin ramai yang meminati warna-warna gelap seperti coklat atau hitam yang dikatakan sesuai dipadankan dengan pelbagai aksesori.

Benar atau tidak, Upfront tetap dianggap perubahan fesyen di bandar sesuai untuk mereka yang inginkan gaya fleksibel dan sesuai untuk apa jua situasi.

Berteraskan nuansa tersebut, koleksi untuk pakaian wanita Upfront dipamerkan dengan penuh kesederhanaan, ringkas namun tetap menawan.

Dalam pada itu, Upfront merupakan koleksi terbaru fesyen kontemporari yang mengutamakan fesyen penduduk bandar.

Jenama ini menawarkan rekaan terkini dengan harga berpatutan dan mensasarkan mereka yang berumur 20-an hingga 40-an.

Koleksi yang terdiri daripada blaus, seluar, skirt, jaket, kot dan beg tangan diinspirasi daripada Jewel Box dan Womanopoly.

Jewel Box merupakan montaj mewah untuk wanita yang menyintai fesyen dan permata. Manakala Womanopoly sesuai untuk wanita bekerja dan mereka yang menguasai dunia perniagaan hari ini. Kedua-dua situasi ini mencetuskan fesyen berbeza yang mengembali kegemilangan fesyen tahun 1950, awal 60-an dan 1970-an. Kebanyakan warna pakaian pada tiga era retrospektif ini mempaparkan warna suram, gelap, ungu dan tidak menonjol.

Label rekaan Quince dari Singapura ini boleh didapati secara eksklusif di gedung beli-belah, Parkson.

Dipetik dari : www.utusan.com.my

No comments:

Post a Comment