Jom Jadi Geng

03 March 2011

Penjagaan Kulit Wajah

Wajah saya semakin berkedut dan ada tompok hitam. Saya malu kerana kelihatan tua walaupun baru berusia 30-an." Ini antara keluhan wanita apabila berhadapan dengan masalah kulit wajah. Kebiasaannya, wanita kurang menitikberatkan penjagaan kulit wajah pada usia remaja.

Mereka menganggap rutin ini hanya perlu apabila usia menjelang 30-an. Penjagaan kulit wajah bermula pada usia muda dapat mengurangkan simptom-simptom peningkatan umur seperti kedutan, garisan halus dan bintik-bintik hitam berlalu dengan cepat.

Wanita juga tidak perlu melakukan rawatan wajah yang mungkin memudaratkan kesihatan sehingga mengeluarkan belanja yang tinggi.

Namun pemilihan produk kecantikan perlu bijak dan bersesuaian dengan kulit untuk mengelakkan kesan sampingan. Justeru itu, sebelum membeli dapatkan panduan dan uji pada kulit tangan anda.

Krim kolagen
GoodSkin Labs memperkenalkan inovasi penjagaan kulit, pelembap wajah yang mengandungi kolagen. Rawatan semula jadi memperbaiki kulit wajah yang semakin kusam dan kendur. Boleh didapati di butik Sasa terpilih.

Kulit lebih lembut
Ramai mengidamkan kulit bebas minyak dan licin. Walaupun selepas memakai krim wajah, kita sukar mendapatkan kulit yang sekata. Dengan POREfessional terbaru daripada Benefit, wajah lebih halus dan mudah disolek. Mengandungi vitamin E, ia membantu kulit anda bertindak balas terhadap anti oksida untuk melindungi kulit.

Hilangkan garisan halus
Pada usia 20-an, lelaki dan wanita akan mengalami garisan halus pada wajah. Menurut kajian Persatuan Pembedahan Plastik Amerika, seramai lima juta rakyatnya menggunakan botox pada 2008. Angka itu menunjukkan orang ramai tertekan untuk memiliki wajah yang cantik dan sentiasa muda. Justeru itu, Origins memperkenalkan New Starting Over Age-erasing bagi membantu mengurangkan garisan awal pada usia muda.

Krim siang dan malam
Selain memutihkan kulit wajah, krim terbaru daripada L'Oreal Paris ini mengurangkan kesan bintik hitam pada wajah. Lazimnya, kesan bintik atau jeragat terhasil daripada kesan jerawat pada wajah. Selain itu, cuaca panas memungkinkan penghasilan bintik hitam. Ia juga mengakibatkan kesan sensitif pada kedua-dua pipi wajah kelihatan jelas seperti kemerah-merahan. Bagi mendapatkan ton kulit yang lebih sekata dan cerah, cubalah L'Oreal Paris White Perfect Day & Night.

Anti-penuaan
Anda belum bersedia melakukan rawatan kecantikan seperti pembedahan plastik, botox atau laser. Keadaan ini mendesak anda untuk mendapatkan rawatan kosmetik atau spa yang terbaik. Terbaru Doctor Babor menawarkan produk anti-penuaan yang berasal daripada Jerman. Dihasilkan daripada tumbuhan dan ekstrak herba, produk ini telah menjalani proses teknologi biotek yang tinggi. Selain membantu wajah kekal muda, ia turut mengurangkan stres kulit.

Dipetik dari : www.utusan.com.my

No comments:

Post a Comment