Jom Jadi Geng

23 January 2014

Masalah Kulit Muka Yang Tiada Kesudahan

Perniagaan secara dalam talian semakin menjadi pilihan kepada mana-mana individu yang ingin menceburkan diri dalam dunia perniagaan.

Bukan sahaja mudah dikendalikan tetapi dengan cara tersebut ia juga dilihat mampu mengembangkan perniagaan yang diusahakan dengan cepat.

Juga dilihat mudah untuk dikendalikan, perniagaan secara dalam talian hari ini merupakan satu medium yang mampu mempengaruh khalayak untuk membelinya.

Tanpa perlu menempuh kesesakan lalu lintas, tidak perlu bersusah payah mencari tempat letak kereta, dan tidak perlu membuang masa hanya semata-mata untuk mendapatkan satu jenis barangan sahaja

Pengguna hari ini dilihat lebih selesa untuk membeli belah dengan hanya melayari pelbagai jenis perniagaan yang ditawarkan di alam maya.

Berbicara mengenainya, Ainan Mariana Mohamed Jais, 47, antara salah seorang peniaga yang mengusahakan perniagaan secara dalam talian.

Mempertaruhkan kosmetik hasil kajiannya sendiri, Ainan menyatakan, perniagaan yang baru berusia setahun itu kini sudah mempunyai pelanggan dari seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak serta Brunei.

Apa yang membanggakan, Ainan yang meluaskan rangkaian perniagaannya melalui agen turut mempunyai wakil jualan di Qatar, Dubai, dan Doha.

Bercerita lanjut mengenai penglibatannya dalam dunia perniagaan, Ainan menjelaskan, sebelum menjual produk kosmetik, dia terlebih dahulu menjual produk pakaian.

Akibat tidak terkejar dengan pelbagai fesyen terkini yang dikeluarkan setiap minggu, Ainan akhirnya mengalah.

Selepas itu, Ainan mula terfikir untuk menjual produk kosmetik selepas melihat ramai usahawan wanita berjaya dalam bidang tersebut.

Penglibatan dalam menghasilkan produk kosmetik sendiri juga didorong oleh masalah kulit muka yang dialaminya.

“Apa yang saya laku ini adalah bertitik tolak daripada masalah yang saya hadapi sendiri. Saya hampir putus asa apabila segala produk kecantikan yang berada di pasaran tidak mampu menyelesaikan masalah kulit muka saya.

“Daripada situ saya mula membuat kajian bagaimana untuk menghasilkan satu produk yang boleh menyembuhkan kulit muka yang bermasalah dan pada masa yang sama mengisi kekosongan masa setelah tidak lagi berniaga pakaian.

"Akhirnya, setelah melakukan kajian selama dua tahun, saya mengeluarkan produk kosmetik di bawah jenama Enna Cosmetic," katanya.

Enna Cosmetic yang boleh didapati dalam pelbagai rangkaian produk kecantikan, mampu membantu mereka yang mempunyai masalah seperti jerawat bernanah atau berpasir, jeragat, tompok hitam, tona kulit tidak sekata, parut, kulit kasar dan kering, serta kulit berminyak atau kusam.

Sememangnya dirumus khas daripada bahan-bahan alam semula jadi seperti tumbuh-tumbuhan dan herba terpilih, rangkaian produk tersebut turut menggunakan bahan-bahan seperti madu, minyak kelapa dara, vitamin A, C dan E, minyak zaitun, kunyit, temulawak, limau nipis, dan walit.

Apa yang pasti, tiada penggunaan bahan-bahan kimia dalam usaha mengelak masalah yang bakal timbul di kemudian hari.

Untuk perancangan masa depan, Ainan memberitahu, pihaknya kini dalam proses menghasilkan pencuci muka berbentuk cecair kerana sebelum ini pencuci muka yang dihasilkan adalah berbentuk sabun.

“Alhamdulillah produk yang dihasilkan untuk semua peringkat umur ini juga boleh digunakan sama ada wanita mahupun lelaki.

“Memandangkan sambutan yang diterima amat menggalakkan, kini kami dalam usaha menghasilkan produk yang lebih baik daripada sebelumnya seperti pencuci muka dalam bentuk cecair yang bakal dipasarkan dalam tempoh sebulan lagi,” ujarnya.

Jadi kepada sesiapa yang ingin mencuba produk tempatan ini atau inginkan maklumat lanjut bolehlah layari laman sosial facebook enna cosmetic atau layari www.ennacosmetics.com.

Dipetik dari : www.utusan.com.my

No comments:

Post a Comment