Jom Jadi Geng

18 January 2011

Bas Rapid Wanita Dapat Pujian

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil meminta Rangkaian Pengangkutan Integrasi Deras Sdn Bhd (RapidKL) yang menyediakan perkhidmatan bas khusus untuk wanita supaya meneruskan serta memperluaskan jaringan laluan bas dan memanjangkan waktu perkhidmatannya.


“Walaupun perkhidmatan Bas Rapid Wanita hanya dalam tempoh percubaan, wanita harus mengambil peluang ini untuk menggunakan sepenuhnya kemudahan disediakan.

“KPWKM (Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat) berharap perkhidmatan ini dapat diteruskan, diperluaskan jaringan laluan bas dan dipanjangkan waktu perkhidmatannya,” katanya dalam kenyataan semalam.

Katanya, KPWKM menyambut baik usaha RapidKL memperkenalkan bas khusus untuk wanita yang membuktikan usaha murni pihak swasta melindungi dan memelihara kepentingan wanita dengan mewujudkan persekitaran selamat.


“Usaha murni RapidKL ini harus dicontohi semua pihak dalam memberi keselesaan dan menjamin keselamatan wanita sepanjang perjalanan mereka,” katanya.

Katanya, perkhidmatan itu mampu mengurangkan kes gangguan seksual dan menjamin keselamatan penumpang wanita seperti dibuktikan perkhidmatan Koc Wanita KTM Bhd.
Dipetik dari : www.hmetro.com.my

No comments:

Post a Comment